FlyIn Tuzla
Noi imagini cu avioane participante la FlyIn Tuzla 2006, pe: http//:regional-tuzla.blogspot.com
Noi imagini cu avioane participante la FlyIn Tuzla 2006, pe: http//:regional-tuzla.blogspot.com
AEROSTAR SA este singurul producator mondial al acestui tip de avion. Fabricarea Iak 52 a inceput in anul 1976, dupa un proiect apartinand Institutului OKBYAKOVLEV din Moscava. Pana la inceputul anului 1999 au fost vandute peste 1800 de avioane, din care marea majoritate au avut ca destinatie tari din fosta Uniune Sovietica. Dupa 1992, piata pe care se gasesc avioanetip IAK 52 s-a extins, aceasta cuprinzand Romania, USA, Canada, UK, Franta, Germania, Ungaria, Vietnam, Australia, Africa de Sud. Incepand cu anul 1992, posesorii de avioane au constituit un club al pilotilor avioanelor tip IAK, la care si AEROSTAR este membru.
Destinatia initiala a avionului a fost in exclusivitate pentru scolile de antrenament militare. Avionul este considerat foarte sigur, are o excelenta manevrabilitate si un comportament deosebit in acrobatie. Avionul s-a incadrat si se incadreaza in programul de instruire complex format din:
Dupa anul 1991 avionul si-a diversificat piata clientilor exclusiv militari, dobandind un larg interes si din partea utilizatorilor civili.
Avionul este un monoplan integral metalic, cu exceptia suprafetelor de comanda a ampenajelor. Amplasamentelor scaunelor este in tandem, elevul fiind asezat in fata. Fuselajul este o structura tip semi-monococa. Aripile au profil CLARK YN, continand fiecare cate un rezervor de 61 l de combustibil.
Avionul este echipat cu un motor de 360 CP, model ”M14P“, motor cu 9 cilindri cu piston dispusi in stea. Elicea folosita este bipala, tip “V-530TA-D35“, cu pas variabil.
Trenul de aterizare este de tip triciclu, cu roata de fata. Sistemul este semiretractabil, cu actionare pneumatica. Sistemul de franare este de asemenea pneumatic, actionabil prin sistemul palonier.
Cabina este amenajata cu doua posturi de pilotaj independente, cel din fata fiind destinat elevului. Aparatura este de tip clasic pentru zbor de zi, avand posibilitati si de zbor dirijat radio (prin radiocompasul “ARK-15 M”).
Dotarea avionului ii permite pilotului instructor simularea multor situatii dificile de zbor pentru elev.
Principalele caracteristici ale avionului sunt urmatoarele:
Powered by WordPress